Kahe beebiga välismessil ehk avasime Soome turu

Blogi

Kommenteeri
Juba 3 aastat tagasi äriplaani kokku pannes arutasime, et tahame tulevikus oma tooteid eksportida ning panime kirja, et osaleme Soome suurimal lastekaupade messil Lapsimessut. Aprilli keskel saigi idee teoks tehtud!
Kui sügisel VISA She's Next konkursi võitsime ning kasvuraha pälvisime, otsustasime seda kasutada ekspordiga alustamiseks. Kaalusime erinevaid turge ja lähenemisviise, kuid valituks osutus ikkagi 3 aastat tagasi kirja pandud plaan ehk Soome - siit me tuleme!

Kuna meil on kahepeale kokku viis last vanuses 3 kuud kuni 5 aastat, olime alguses messile minemise osas kahtleval seisukohal. Laste kõrvalt tuleb ka muudeks igapäevasteks toimetusteks ja tööülesanneteks aega leida ja messil osalemine on kõige selle kõrvale uus suurem projekt. Samuti arvasime, et noorimaid, messi toimumise ajal 3 ja 9 kuu vanuseid, oleks keeruline maha jätta ja peaksime nad kaasa võtma. Veebruaris otsustasimegi, et mis siis ikka - teeme ära! Kahekesi kahe beebiga messile - mis saaks valesti minna?!

Messile minekuks oli vaja omajagu ettevalmistusi teha, näiteks kohandada valitud tooted soomekeelseteks; teha soomekeelne e-pood; valmistada ja tellida messiboksi sisustus ja erinevad trükised jms. Mõned päevad enne väljasõitu veendusime, et kõik vajalik saabki tehtud ja olime juba ootusärevad. Siis aga nakatusid mõlemad beebid erinevatesse viirustesse. Ega muud üle jäänud, leppisime asjaoluga, et ilmselt lihtsalt vahetame omavahel haigusi ja lähme ikka.

Päev enne messi pakkisime kõik tooted, sisustuse, tandemkäru, reisivoodi ja beebid autosse ja läksime laevale. Muidugi oli merel torm ja jäime kohe veidi merehaigeks. Lisaks oli üks meist päev enne ka ise tõbiseks jäänud ja kehva enesetundega. Õnneks ei kestnud sõit kaua ja iiveldusest lahti saades oli tuju eriti hea.

Helsingisse jõudes läksime kohe messikeskusesse, et oma stend valmis seada. Siis aga ei lastud meid koos sisse, sest lapsed ei olnud ülesseadmise ajaks keskusesse lubatud. Samuti olime arvestanud, et saame asjade mahalaadimiseks autoga keskusesse sisse, sest nii oli enne välja lubatud. Kohapeal aga otsustas üks turvameestest, et kuna meil ei ole nii palju asju, ei ole autoga sisselubamine vajalik ja saame kaubakärudega hakkama küll. Natuke nuputamist ja kiirelt plaan paika - üks võtab lapsed ja teine viib asju ja sätib väljapanekut, hiljem vahetame. Õhtuks oli peaaegu kõik paigas ja saime korraldajatelt loa esimese messipäeva hommikul kell 7 koos beebidega minna, et stendile veel viimane lihv anda.

Messi alguseks saime kõik valmis ja suuremaid viperusi ette ei tulnudki. Kõigiks kolmeks messipäevaks tuli meile appi ka kohalik eestlane Ave. Kui reisi algus oli olnud sõna otseses mõttes tormine, siis messipäevad möödusid toimekalt, aga üpris sujuvalt (kui kehv enesetunne ja vahel rahutud beebid kõrvale jätta) suheldes, lapsi toites ja magama kiigutades, kõndides ja pidevalt toimetades.

Kogu ettevõtmise hullumeelsust demonstreeris hästi situatsioon, kui tahtsime keskusest päeva lõppedes koos oma kahe beebi ja tandemkäruga väljuda, kuid turvamees ütles, et konkreetne väljapääs on suletud. Meie vastasime, et oleme eksponendid ja oleme ka varem sealt käinud. Selle peale reageeris turvamees sõbralikult: "Haha, hea nali!" Kui vastasime, et päriselt ka - me ei tee nalja, saime loa väljapääsu kasutada.

Lisaks klientidele enda toodete tutvustamisele lõime vajalikke kontakte erinevate potentsiaalsete partneritega - edasimüüjatega, lasteaedadega ning sisuloojatega. Kohtusime mitmete eestlastega, kes tulid edu soovima. Rõõm oli kuulda, et osadel olid Nupu tooted ka juba kodus olemas.

Müüsime oma esimesed soomekeelsed tooted, seega saame ametlikult öelda, et Soome turg on avatud! Messi külastas lausa 37 000 inimest - päris kõik neist veel meie tooteid ei soetanud, aga ehk järgmisel aastal. 😉 Igal juhul oli suur ja vahva melu ning loeme osalemise kõiki asjaolusid arvestades igati edukaks. Olime täitsa tublid ja beebid samuti!

Messil osalemist toetas Tallinna linn. Aitäh!